Våra villkor
- BETALNINGSVILLKOR
För privatpersoner och föreningar faktureras bokningen för 100% av beloppet i förskott.
Är inte betalningen gjord innan förfallodatum ställs evenemanget in och eventuell återbetalning gäller enligt avbokningsreglerna nedan, punkt 2.
Företag faktureras för mindre bokningar direkt efter avslutat evenemang med 10 dagar om inget annat överenskommits.
Återkommande kunder fakturerar mot standard 30 dagars betalningsvillkor.
Vid större bokningar fakturerar vi 25% av totalbeloppet i förskott efter godkänd offert och som högst 30 dagar före event.
Ytterligare 50% ska vara oss tillhanda 14 dagar innan evenemang och efter avslutat evenemang faktureras de återstående 25% med 10 dagar om inget annat överenskommits.
Notera att enligt våra villkor är beställaren personligen betalningsskyldig i händelse av konkurs eller annan händelse.
- AVBOKNINGSREGLER
Avbokning mindre än 21 dagar innan evenemang = 25% debiteras av totalpriset
Avbokning mindre än 14 dagar innan evenemang = 50% debiteras av totalpriset
Avbokning mindre än 7 dagar innan evenemang = 75% debiteras av totalpriset
Avbokningskostnaderna gäller oavsett tidigare inbetalning.
Det som förfaller faktureras och har ni tillgodo så betalas det ut enligt avbokningsregler ovan inom 10 bankdagar efter avbokning.
Om avbokningen kan undvikas genom flytt av datum för bokningen så är detta mer önskvärt än avbokning, vi och alla våra under och medleverantörer kommer då givetvis göra allt vi kan för att flytta till det senare datumet.
- UNDERLEVERANTÖRER och TREDJE PART
Vid bokningar då vi använder underleverantörer gäller dessa bokningsvillkor även för dessa.
T ex bokning av caterings, artister, lokaler, hotell, flygbolag etc.
- UNDERLAG FÖR GENOMFÖRANDE AV EVENT
Inför ett genomförande behöver kunden lämna över all relevant underlag som; Teckensnitt, färgprofil, logotyp/logotyper, ytterligare grafik, filmer och/eller annat innehåll som behövs i den erbjudna produktionen 48 timmar före evenemanget.
Undantag är förhandlingsbart, kommunikation är nyckeln till undantag!
- KRAV FÖR GENOMFÖRANDE AV EVENT
-Minimum ett bord för vår utrustning i respektive rum/utrymme för genomförande.
-En nätverksanslutning över kabel vid krav på internet tillhandahållen av lokalen för genomförande.
-Ström enl. överenskommelse efter behov i respektive rum för genomförande.
– Kontaktuppgifter till nätverksansvarig för åtkomst och testning med god framförhållning
(möjlig ev. licensnyckel för åtkomst till nätverk etc).
-Kontaktuppgifter till lokal person/tekniker/företag på platsen för genomförandet.
-Fri passage vid in-/utlastning.
- VÄDER
Att det regnar är inte en giltig anledning att ställa in ett evenemang.
Men självklart kan ni välja att avboka, men då gäller ovanstående avbokningsvillkor enligt punkt 2.
Att flytta evenemanget till annan plats ska göras i samtycke med EventeQ AB då vi behöver säkerställa trygghet för vår personal och skydda tekniken från att gå sönder och från stöld samt att det är genomförbart utan att tillföra merkostnader.
Alternativt så tar vi in ett tält eller liknande enl. överenskommelse med kund från en underleverantör, detta görs då givetvis mot en kostnad som då kund står för. Detta görs för att säkra och garantera genomförandet. Målet från vår sida är att vi alltid ska genomföra ett evenemang, men givetvis är vi inte omöjliga med att försöka hitta en lösning som passar alla parter.
- SÄKERHET
EventeQ AB har lång erfarenhet av evenemang och vi besitter rätten att avboka ett evenemang om vi upptäcker avvikande säkerhetssituation för vår personal, vår teknik, underleverantörers personal och teknik, samt deltagare och gäster.
Det kan t ex vara stormvindar som riskerar att tält ska välta eller tryckmaterial kan blåsa mot hus, fordon och gäster. Eller om det skulle upptäckas att el-dragningar och byggnationer där eventet äger rum inte är säkert utfört. Även om gäster skulle bli alldeles för alkoholpåverkade eller hotfulla att det blir obekvämt för personalen. Självklart i samtycke med representant från er men EventeQ AB har sista ordet då säkerheten för vår personal liksom kund och deltagare är högsta prioritet.
- ÖVRIGT
Om brandlarmet går exempelvis pga Rökmaskin, Popkornvagn, Våffelgräddning, Matlagning eller liknande så ansvarar kund för eventuella kostnader i samband med detta. Försening eller avbrott pga larm ger inget avdrag på pris.
- FORCE MAJEURE
EventeQ AB är befriad från påföljd att fullgöra förpliktelser om underlåtenheten har sin grund i omständigheter som förhindrar eller avsevärt försvårar fullgörande och som ligger utanför vår kontroll och som inte skäligen kunnat förutses. Sådan force majeurehändelse är exempelvis förändringar i lag, myndighetsåtgärd, extrem väderlek eller liknande omständigheter.
Om projektet ställs in på grund av storbrand, explosion, krig, krigsfara eller andra jämförbara omständigheter utanför parternas kontroll upphävs kontraktet. Gällande är då att UD eller liknade myndighet officiellt avråder.
Sjukdom, avvikande publikstöd, avvikande väder från egen uppskattning räknas inte som Force Majeure.